Maarty

vyzivny

Maarty

Prasačiny momentálne nie je možné zobraziť.
vyzivny
Elektromobily
 
nepochop
nepochop | 31.1.2021 22:26

Ale no tak..... Greta?? :D


Lodovik
Lodovik | 1.2.2021 08:42

Ta situacia s kobaltom je smutna, ale baterie sa daju robit aj bez neho, takze o tom to nie je.


Maarty
Maarty | 1.2.2021 09:58

Lodovik: Hej, daju. Napriklad LiFePO4. Akurat su vacsie, tazsie, s mensou energetickou hustotou, maju horsiu tepelnu odolnost a nie su mrazuvzdorne. Ale hej, existuju...


nepochop
nepochop | 1.2.2021 10:06

@lodovik ved to je ten problem. Tesla na bateryday povedala, ze uz budu cobalt-free a ich baterky maju len 5% cobaltu.

Zial iny vyrobcovia to uz je horsie....


Lodovik
Lodovik | 1.2.2021 13:08

No OK, upresnim, este tam zdaleka nie sme, aby uz dnes mohli byt vsade len elektricke auta, ale technologia uz je na dobrej ceste. Pred piatimi rokmi to bol este riskantny pokus, dnes je to len otazka casu.

Zial, vela ludi (a slovakov zvlast) ma dnes taky postoj, ze co sa neda stihnut za rok maximalne dva, to sa ani neoplati zacinat. Ja to beriem tak, ze potrebujeme este tak 7-10 rokov na kvalitne a cenovo dostupne baterie v potrebnom mnozstve, a este o nieco viac rokov na dobudovanie elektrickej infrastruktury, a o tych 10 rokov budeme na urovni 50% novych aut je elektrickych.

A je fakt, ze LFP by som mimo teplych krajin zatial nekupoval. Aj ked CATL slubuje, ze sa coskoro prehupnu cez 200 Wh/Kg, a to uz pre mestske vozdila (s kratsim dojazdom), ktore si nechaju rezervu na zohrievanie baterie pre nabijanie, moze byt IMHO fajn. Ale zas, kto potrebuje dojazd, ked sa ani neda chodit mimo okres :D


nepochop
nepochop | 1.2.2021 14:01

Urcite by si nemohol teraz lusknutim prsta vymenit ice auta za ev, lebo hlavne ta infrastruktura na to nie je pripravena. To tempo akym to ide je idealne, ale zle su praktiky vyrobcov, ktore auta nerobia kvoli planete, ale len preto, ze je to trend.


 
Nie ste prihlásený, pre pridavanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
loader